Dobre firmy kurierskie
Niegdyś przekazywano przeważnie krótkie wiadomości, a przewoźnik musiał przebyć zazwyczaj mały dystans, zamykający się zwykle w terytorium jednego państwa. Kiedy wiadomość opuszczała kraj, to było już coś. Nie przejmowano się również punktualnością. Nie żeby w ogóle się nie liczyła, po prostu technika nie pozwalała na szybsze doręczanie. Dlatego też z różnym nasileniem pojawiała się sytuacja, kiedy przesyłka dochodziła do adresata po niewyobrażalnym czasie, całkowicie już nieaktualna, a nieraz nawet to nie było pewne ? przesyłka ginęła gdzieś w drodze.
Zwiększające się zapotrzebowania ludzi generowały ciągły postęp spółek transportowych (zobacz na przykładzie: Siódemka). Jak firma nie korzystała z świeżych rozwiązań ułatwiających wysyłkę, i zwiększających poufność korespondencji, to nie miała czego szukać na rynku. Stopniowo coraz ważniejsza stawała się wymiana informacji na gigantyczne dystanse, często oddzielone od siebie nieprzebytymi rzekami. Jednocześnie nie można było sobie pozwolić na jakąkolwiek nieterminowość. Firmy kurierskie były zmuszone zacząć dbać o pewien standard, nie wystarczyło być w porządku, należało stać się najlepszym, a przynajmniej dobrym.
Solidnym twierdzeniem jest, że teraz najistotniejszy czynnik decydujący o zwycięstwie w walce o klientów to terminowość. Przesyłki ekspresowe są już standardem w na rynku kurierskim, dlatego rywalizacja jest spora. Przynajmniej mamy wolny wybór.